D Vitaminin Faydaları

aycicegi-gunes-isigina-donmus d
closeBu yazı 10 ay 2 gün önce yayınlanmış olduğundan güncelliğini yitirmiş veya içeriğindeki bilgilerin geçerliliği kaybolmuş olabilir. Herhangi bir yanlış anlaşılmadan bu site sorumlu değildir.

 

D vitamini de tüm vitaminler gibi vücut için olmazsa olmazlardandır. Kadın ve erkeklerde mutlaka her gün en az 200 ünite doz alınmalıdır. Düzenli süt içen bireyler ya da süt ürünü tüketen kişilerin yeterli miktarda d vitamini aldığı söylenebilir.

İnsan vücudu D vitamini ihtiyacını gıdalardan karşılamaktadır. Aynı zamanda bir miktar güneş ışığından da karşılanabilen bu vitamin Çocukların kemik gelişimine yardımcı olup Yaşlı insanlarımızda ise kemiklerinin zayıflamasına karşı günde 400 ile 800 ünite alınması durumunda yardımcı olmaktadır.

Günde 1 litreden fazla süt içen ya da her gün 1 litre süt ürünleri tüketen kişilerin ekstradan D vitamini almaları sıkıntı yaratabilir. Günde 1000 üniteye kadar D vitamini alınabilirken günde 5bin üniteden fazla alan kişilerde böbrek ve kalp sıkıntısı yaratabilmektedir.aycicegi-gunes-isigina-donmus d

1 Comment

  • Cevapla Temmuz 3, 2013

    sağlıklı şifalı

    Herşey iyi hoş ama şehir dışındaki öğrencilik hayatında vitaminlere ayıracak zamanımız malesef olmuyor. Çok düzensiz besleniyoruz

Leave a Reply